četvrtak, 31. listopada 2019.

Kratkoročna razmjena skupine učenika na Cipru

Učenice naše škole Ana Abramović, Nika Rumenjak, Sara Bilić, Julia Šarić, Tara Ena Kostelac i Anja Teodorović u pratnji učiteljica Helene Gustović Ljubić i Martine Supančić boravile su od 18. do 25. listopada 2019. godine u sklopu Erasmus+ KA2 projekta „Bits and Pieces of Culture“u ciparskom gradu Paphosu. Tema ovog sastanka je bila jezik i književnost, a sastanak pod nazivom “Bits and Pieces of Language and Literature” je održan u osnovnoj školi Δημοτικό Σχολείο Χλώρακας Αγίου Νικολάου .
Petak 18.10.2019.
Iz zračne luke u Zagrebu uputili smo se prema Beču te nakon presedanja nastavili put prema ciparskom gradu Larnaki. Tamo nas je dočekao autobus koji nas je odvezao u Limassol, gdje smo stigli iza ponoći.
Subota, 19.10.2019.
Subotu smo iskoristili za odmor i razgledavanje Limassola, drugog najvećeg grada na Cipru i ujedno najvažnije ciparske luke. Obišli smo stari dio grada i marinu, prošetali se starom lukom te uživali na ciparskom suncu.
Nedjelja, 20.10.2019.
U nedjelju su se sastali projektni timovi iz svih partnerskih zemalja te smo dan proveli upoznavajući se i razgledavajući Limassol i okolicu. Posjetili smo arheološki lokalitet Choirokitia, jedan od najvažnijih i najbolje sačuvanih prapovijesnih lokaliteta u istočnom Sredozemlju, koji potječe iz pretkeramičkog neolita (oko 7000 pr. Kr.). Njegove građevine svjedoče o organiziranom društvu s obrambenim fortifikacijskim građevinama koje su ga okruživale. Zbog toga je 1998. godine postala zaštićenom UNESCO-vom svjetskom baštinom. Tamo su učenici odigrali kviz o svemu što su naučili o tom važnom arheološkom nalazištu. Naš tim je bio među tri najbolja te je osvojio slatku nagradu - tradicionalni ciparski slatkiš načinjen od meda, sezama, kikirikija i badema.
Nakon toga smo posjetili srednjovjekovni dvorac koji se nalazi u srcu povijesnog središta grada Limassola, nedaleko od stare luke. Tvrđava je preživjela mnoga uništenj, no svaki put je bila obnovljena. Arheolozi vjeruju da je prvi temelj bio bizantska bazilika 4. - 7. stoljeća, koja bi mogla biti gradska katedrala. U dvorcu se nalazi Muzej Cipra srednjeg vijeka u kojem je izložena zbirka mramora, keramike, novčića te raznih nakita od plemenitih i mekih metala i stakla.
U poslijepodnevnim satima posjetili smo Kourion, drevni grad koji potječe iz 8. st. pr. Kr., a nalazi se na brežuljku 70-tak km od Limassola s kojeg puca prekrasan pogled. Prve ruševine Kouriona otkrivene su u drugoj polovici 19. stoljeća. Iskopavanje je trajalo (s prekidima) više od jednog stoljeća. Jedno od najvažnijih obilježja ovog fascinantnog mjesta je amfiteatar koji potječe iz 2. st. pr. Kr.
Nakon razgleda Kouriona, krenuli smo u pravcu Paphosa, no na putu smo zastali na mjestu na kojem je, prema legendi, iz morske pjene rođena božica Afrodita.
Nakon napornog dana stigli smo u Chloraku, predgrađe Paphosa, gdje su naše učenike dočekali njihovi ciparski domaćini.
Ponedjeljak, 21.10.2019.
Nakon programa dobrodošlice u školi domaćinu u internacionalnim timovima odigrali smo igru City game tijekom koje smo upoznali znamenitosti i povijest mjesta Chlorake, slijedeći kartu i pronalazeći skrivena mjesta na kojima smo trebali točno odgovoriti na pitanja i fotografirati se pokraj znamenitosti kako bismo osvojili bodove.
Nakon uzbudljivog City gamea, bilo je vrijeme za jedan od projektnih zadataka – izradu Web Questa o najpoznatijim dječjim piscima iz svih partnerskih zemalja. U internacionalnim timovima izrađivali smo online plakate s najvažnijim podacima o svakom piscu.
Zatim su uslijedile prezentacije svakog nacionalnog tima o najpoznatijoj dječjoj knjizi. Naš tim je predstavio knjigu „Čudnovate zgode šegrta Hlapića“ Ivane Brlić Mažuranić.
Nakon kratke stanke nastavili smo s projektnim zadacima. Uslijedila je izrada tzv. stop motiona, zajedničkog animiranog filma sa svim likovima iz najpoznatijih dječjih knjiga partnerskih zemalja (Cipar, Poljska, Grčka, Italija, Španjolska i Hrvatska). Tako su se u istom animiranom filmu našli Šegrt Hlapić, Pinocchio, Don Quijote i dr.
Utorak, 22.10.2019.
Utorak je bio rezerviran za cjelodnevni izlet. Prvo smo posjetili Arheološki park u Paphosu, gdje smo razgledali fascinantne mozaike iz 3. st. koji se nalaze u Dionizovoj kući, koja ima 14 prostorija čiji su podovi prekriveni odlično očuvanim mozaicima. Njih je slučajno je otkrio jedan od lokalnih seljaka koji je orao na tom području. Učenici su uživali slušajući grčke mitove, koji su na mozaicima prikazani.
Nakon razgledavanja mozaika, uputili smo se u kulturni centar "The Place" gdje posjetitelji mogu učiti o ciparskoj kulturi, umjetnosti i obrtima. Lokalni umjetnici prezentiraju svoja djela, a naši učenici su iz prve ruke mogli vidjeti kako ona u stvarnosti nastaju. U kulturnom centru naši su se učenici okušali u izradi mozaika. Sudjelovali su u radionici na kojoj su izradili vlastiti suvenir – magnet sastavljen od raznobojnih stakalaca i kamenčića.
Srijeda, 23.10.2019.
Srijedu smo proveli radeći na projektnim zadacima – u internacionalnim timovima naši su učenici izrađivali online stripove te igrali tradicionalne ciparske igre.
Četvrtak, 24.10.2019.
Posljednji dan održane su radionice na kojima su učenici osmišljavali pitanja na temu jezika i književnosti za finalnu društvenu igru te je odigran završni Kahoot kviz u kojem je provjereno znanje učenika o Cipru, kao i o jeziku i književnosti partnerskih zemalja. U kvizu su pobjedu odnijele naše učenice. Nakon napetog kviza, učenici su ispunili ankete u kojima su iskazali svoje zadovoljstvo provedenom mobilnosti na Cipru te su pohitali na oproštajnu zabavu koju su za njih organizirali roditelji učenika domaćina. Uz ukusnu ciparsku hranu, ples i glazbu učenici su se uz neizostavne zagrljaje, suze i razmjenu adresa i brojeva mobitela oprostili od svojih domaćina, koji su ih oduševili svojim gostoprimstvom.
Petak, 25.10.2019.
Sretni, zadovoljni i puni pozitivnih dojmova otputili smo se našim domovima, gdje ćemo još dugo prepričavati avanture i pamtiti uspomene s ovog predivnog Erasmus+ putovanja na Cipar koje je premašilo sva naša očekivanja!

1 komentar: